ارائه مقاله‌ «نظام مسائل حکمرانی فضای مجازی»
ارائه مقاله‌ «نظام مسائل حکمرانی فضای مجازی»

این مقاله که به عنوان مقاله  ارائه پوستری نیز در این کنفرانس پذیرفته شده بود، به بررسی گونه شناسی‌ها و طبقه بندی های مختلف نظام مسائل حوزه فضای مجازی می‌پردازد و سپس با محور قرار دادن یکی از آن طبقه‌بندی‌ها، عناوینی از مسائل را به اختصار و متناسب با مجال این پژوهش مورد بررسی قرار می‌دهد.

آقایان حسین زیبنده و سیدامیررضا برقعی به نمایندگی از هسته خط مشی فضای مجازی مرکز رشد دانشگاه امام صادق علیه‌السلام با مقاله ای تحت عنوان «نظام مسائل حکمرانی فضای مجازی» که حاصل تلاش آقایان حسین  زیبنده،سید امیررضا  برقعی و جواد  آزادی احمدآبادی است، در دومین  کنفرانس حکمرانی و سیاست گذاری عمومی در محل سالن همایش‌های بین‌المللی  صدا و سیما حضور یافتند.

این مقاله که به عنوان مقاله  ارائه پوستری نیز در این کنفرانس پذیرفته شده بود، به بررسی گونه شناسی‌ها و طبقه بندی های مختلف نظام مسائل حوزه فضای مجازی می پردازد و سپس با محور قرار دادن یکی از آن طبقه‌بندی‌ها، عناوینی از مسائل را به اختصار و متناسب با مجال این پژوهش مورد بررسی قرار می‌دهد.

این کنفرانس در صبح شنبه و با اندکی تأخیر کار خود را کلید زد و نیم روز ابتدایی را به برگزاری  افتتاحیه اختصاص داد. از میان حرف های کم و بیش علمی سخنرانان چهره این کنفرانس، مباحث  دبیر شورای عالی فضای مجازی جناب آقای دکتر سید ابوالحسن  فیروز آبادی که به عنوان یکی از مهمانان افتتاحیه این کنفرانس به سخنرانی پرداختند، با استقبال بسیار مخاطبان مواجه گردید. ایشان مطالبی حول حکمرانی در عصر فاوا و تأثیر فضای مجازی بر حکمرانی و همچنین چالش‌های آن بیان نمودند که در جای خود قابلیت تأمل و بررسی دارد.

واپسین ساعات روز اول این کنفرانس هم به برگزاری پنل‌های تخصصی گذشت که دو پنل بررسی تجربه حکمرانی  فاوا در کشور و حکمرانی در عصر  دیجتال با اندکی تسامح قابل استفاده بود! به طور خلاصه، توشه علمی اندک به همراه یأس و امید توأمان ماحصل حضور در این کنفرانس و جلسات تخصصی آن بود…
به امید اصلاح معایب و ارتقاء محاسن نظام حکمرانی و سیاست گذاری کشور، ان‌شاالله.

  • منبع خبر : سایت هسته خط مشی عمومی فضای مجازی مرکز رشد