انسان در چهلم انقلاب اسلامی
انسان در چهلم انقلاب اسلامی

ما در تنهایی جهانی و غرب زدگی داخلی و انقطاع تمدنی خویش در عرصه‌های سیاسی-اقتصادی-اجتماعی، توانستیم نظام طاغوت را سرنگون کنیم، در عرصه نظامی، انسان و تشکیلاتی بهتر از دیگران بسازیم، در عرصه پزشکی و مهندسی توانستیم آدم‌ها و تشکیلات بار بردار بسازیم

۱. در تحلیل مان از تاریخ معتقدیم که ظهور در نتیجه فراگیری ظلم و فساد در جهان رخ می دهد یا در نتیجه پیداش انسان‌هایی با ظرفیت و توان کشیدن بار حکومت مهدوی و اصلاح جهان؟ رسالت حکومت مقدمه ساز ظهور، ساخت کدام انسان‌ها و کدام جامعه است؟ سنجه نهایی، آیا پیدایش انسان های جریان سازِ متفکرِ تشکیلات سازِ بار بردار انقلابی نیست؟

۲. قضاوت و تحلیل افت و خیز سنجه نهایی، نیازمند شناخت بستر آن است. ما در تنهایی جهانی و غرب زدگی داخلی و انقطاع تمدنی خویش در عرصه‌های سیاسی-اقتصادی-اجتماعی، توانستیم نظام طاغوت را سرنگون کنیم، در عرصه نظامی، انسان و تشکیلاتی بهتر از دیگران بسازیم، در عرصه پزشکی و مهندسی توانستیم آدم‌ها و تشکیلات بار بردار بسازیم. توانستیم وارد ادبیات کودک، اسباب بازی، شعر، موسیقی، فضای مجازی، علوم انسانی، فیلم و مستند، فکر و اندیشه شویم. کشاورزی، صنعت، تجارت، آموزش و … همگی شاهد تولد و رشد افراد و جریان‌هایی هستند که هر یک ترکی بر سد بزرگ مادی گرایی و ضربه ای بر مانع ظهور ظرفیت‌هایی انسانی هستند. وقتی این ترک‌ها، دست به دست هم دهند، عالم قیامت می شود و می توان بر روی زمین به دنبال حیاتی متفاوت گشت که متفاوت از حیات پست و دنیوی کنونی است. نه اینکه توانستیم لزوما نتایج عالی بدست آوریم اما توانستیم در داخل کشور، جریان های زایایی را کم کم تولید کنیم. توانستیم در عین وجود فشارهای خارجی و تعرب‌های داخلی، از فتنه‌ها بگذریم و همچنان جرم موثر نیروهای انقلابی که در حال تشکیلات تر شدن هستند را تولید و تکثیر کنیم. ما در حال ساخت قلب و موتور محرک تمدن سازی هستیم. اگر در شاخص‌های اقتصادی-سیاسی-اجتماعی مبتنی بر مبانی خود، پیش رفته‌ایم به این خاطر بوده است و اگر نرفته‌ایم به خاطر نقص‌هایمان در این راستا بوده است.

جریان سازیِ انسان سازی (انسان‌هایی که بار بردارِ ظهورند) در عرصه‌های مختلف حیات اجتماعی برای قلب و دگرگونی جهان مادی، بزرگترین سنجه ارزشیابی و موفقیت یک حکومت دینی است.

  • منبع خبر : سایت هسته عدالت پژوهی مرکز رشد دانشگاه امام صادق(ع)