مثلث دانش در معاونت علمی؛ یک تجربه اروپائی در تحقق نوآوری
مثلث دانش در معاونت علمی؛ یک تجربه اروپائی در تحقق نوآوری

کار ویژه این مؤسسه افزایش نوآوری و کارآفرینی در اروپا است و شعار ساده آن عبارتست از: «قدرت را باید در تنوع جستجو کرد». این مؤسسه از توسعه پویای همکاری‌های بین دانشگاه‌ها، آزمایشگاه‌ها، مراکز تحقیقاتی و شرکت‌ها حمایت می‌کند و به دنبال توسعه محصولات نوآورانه و تربیت نسل جدیدی از نوآوران است. آنها ایده را به بازار می‌آورند، دانشجویان را به کارآفرینان تبدیل می‌کنند و مهم‌تر از همه نوآوری می‌کنند.

مؤسسه اروپایی نوآوری و فناوری به منظور همکاری و بهبود هر چه بیشتر نهادهای دانشگاهی، تولیدی، استارت‌آپ‌ها، بنگاه‌های بزرگ و کوچک، کارخانه‌ها و … در سال ۲۰۰۸ تأسیس شد. این مؤسسه به لحاظ ساختاری، واحد تحقیق و توسعه اتحادیه اروپا به شمار می‌رود. ایده اولیه شکل‌گیری این مؤسسه مبتنی بر راهبرد لیسبون ۲۰۰۰ کشورهای عضو اتحادیه اروپا بوده که با الگو قرار دادن مؤسسه MIT به عنوان یک رقیب قدرتمند آمریکایی توانسته بود ترکیب آموزش و پژوهش را در عرصه جهانی به خوبی نمایش دهد. ساختار و کلیت این مؤسسه ترکیبی از یک رویکرد بالا به پایین و پایین به بالا بوده و بر اساس نظر ۷۰۰ نخبه و سیاست‌گذاران و فعالان این حوزه شکل گرفته است.

آن‌ طور که در سایت این مؤسسه ذکر شده است، کار ویژه این مؤسسه افزایش نوآوری و کارآفرینی در اروپا است و شعار ساده آن عبارتست از: «قدرت را باید در تنوع جستجو کرد». این مؤسسه از توسعه پویای همکاری‌های بین دانشگاه‌ها، آزمایشگاه‌ها، مراکز تحقیقاتی و شرکت‌ها حمایت می‌کند و به دنبال توسعه محصولات نوآورانه و تربیت نسل جدیدی از نوآوران است. آنها ایده را به بازار می‌آورند، دانشجویان را به کارآفرینان تبدیل می‌کنند و مهم‌تر از همه نوآوری می‌کنند. در یکی از شعارهای دیگر این مؤسسه این‌طور آمده است که: اگر کسی به آینده اروپا علاقه‌مند است و آن را در مؤسسه فناوری و نوآوری اروپا ببیند.

برای مطالعه ادامه مطلب و دریافت فایل آن، به سایت هسته نوآوری مراجعه کنید:

  • منبع خبر : سایت هسته نوآوری مرکز رشد دانشگاه امام صادق(ع)