نشست تخصصی مشترک هسته‌های نوآوری و بازاریابی سیاسی
نشست تخصصی مشترک هسته‌های نوآوری و بازاریابی سیاسی

در این جلسه، ایشان ضمن اشاره به فلسفه ایجادی سازمان های بین‌المللی در جهان معاصر به سازمان اکو و خاصه دی هشت اشاره کرده و نقش و کارکرد اینگونه سازمانها را برشمرد. در ادامه،دکتر موسوی با اشاره به نقش دبیرکل برای کشوری که دبیرکل از آن انتخاب می‌شود، آن را دارای امتیاز فراوان دانست که می‌توان با کیاست و فراست ،موقعیت‌هایی را برای کشور فراهم کرد.

دو هسته‌ی نوآوری و بازاریابی سیاسی میزبان آقای دکتر سید علی محمد موسوی بودند. ایشان از دانش آموختگان رشته معارف اسلامی و علوم سیاسی ورودی ۶۴ هستند که بعدا در مقطع دکتری مدیریت استراتژیک ادامه تحصیل دادند.

ماموریت‌های متعدد بعنوان دیپلمات در کشورهای مختلف، نماینده ایران در اکو و در آخر هم دبیرکل دی هشت (هشت کشور مسلمان پر جمعیت در حال توسعه؛ایران، ترکیه،اندونزی،مالزی،مصر،نیجریه، پاکستان و بنگلادش) از دکتر موسوی دیپلماتی کارکشته و آشنا با اصول تعامل در دنیای امروز ساخته است.

ایشان که پایان نامه فوق لیسانس شان هم به نقش دبیرکل در پایان دهی به جنگ ایران و عراق می پرداخت،حالا خود را در لباس یک دبیرکل در سازمانی بین‌المللی می‌بیند.

در این جلسه، ایشان ضمن اشاره به فلسفه ایجادی سازمان های بین‌المللی در جهان معاصر به سازمان اکو و خاصه دی هشت اشاره کرده و نقش و کارکرد اینگونه سازمانها را برشمرد. در ادامه،دکتر موسوی با اشاره به نقش دبیرکل برای کشوری که دبیرکل از آن انتخاب می‌شود، آن را دارای امتیاز فراوان دانست که می‌توان با کیاست و فراست ،موقعیت‌هایی را برای کشور فراهم کرد.

سپس،هر کدام از حضار سوالاتی را راجع به این سازمان از حیث حکمرانی جهانی،زمینه سازی فرهنگی ،نقشه فناوری و…پرسیدند و پاسخ گرفتند. یکی از دوستان به عملکرد ترامپ در خروج از این سازمان‌ها پرسید، که دکتر موسوی آن را برای جایگاه سازمان‌های بین‌المللی بسیار مخرب و تاثیرگذار خواند.

 

  • منبع خبر : کارگروه رسانه مرکز رشد