کارگاه آموزشی کلیات بودجه عمومی کشور
کارگاه آموزشی کلیات بودجه عمومی کشور

با توجه به اهمیت قانون بودجه در روند پیشرفت هر حوزه و درگیری هرساله نهادهای مختلف بر سر این موضوع، این جلسه با دغدغه فهم مفاهیم، شناخت کلیات و آشنایی با قسمت های مختلف بودجه و به همت هسته خط مشی فضای مجازی برگزار گردید

کارگاه آموزشی «کلیات بودجه عمومی کشور» روز شنبه ۱۵ دی ماه ۱۳۹۷ با حضور برخی از اعضاء هسته خط مشی فضای مجازی و مهمانانی از هسته های سلامت و تعلیم و تربیت مرکز رشد دانشگاه امام صادق علیه‌السلام برگزار گردید. ناگفته نماند که مهمان ویژه این جلسه جناب آقای مجید کریمی از حلقه اقتصاد تحریم مرکز رشد بود که زحمت ارائه بحث را نیز بر عهده داشتند.

 

با توجه به اهمیت قانون بودجه در روند پیشرفت هر حوزه و درگیری هرساله نهادهای مختلف بر سر این موضوع، این جلسه با دغدغه فهم مفاهیم، شناخت کلیات و آشنایی با قسمت های مختلف بودجه و به همت هسته خط مشی فضای مجازی برگزار گردید. در این جلسه ضمن بررسی سیر تصویب قانون بودجه و نقش نهادهای مختلف در این روند، به صورت کلی به ویژگی‌ها و مسائل پیرامون یک بودجه ریزی خوب نیز اشاره شد. آشنایی با ماده واحده و پیوست های قانون بودجه، بیان نکاتی پیرامون کسری و مازاد بودجه و پرسش و پاسخ حاضران از دیگر محورهایی بود که این جلسه را تشکیل داد.

 

با توجه به تمرکز هسته خط مشی فضای مجازی بر حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، این آشنایی اولیه را می توان نخستین گام در جهت تحلیل و بررسی بودجه این حوزه و نهادهای مرتبط با آن دانست.

  • منبع خبر : هسته خط‌مشی فضای مجازی مرکز رشد