ثبت دیدگاه
دیدگاه بسته شده است.
جديدترين مطالب سایت
- هم افزایی اجتماعی در تربیت رسمی – قسمت آخر
- الگوی ارزشیابی برنامه درسی عملیاتی در تحول اجتماعی نظام تربیت – قسمت پنجم
- انتصاب اعضای دور جدید هیئت سیاستگذار مرکز رشد
- برگزاری نشست «قرارگاه تحول» با حضور دبیران فعلی و سابق شورایعالی فضای مجازی
- گزارش نشست تحلیل انتخابات ۱۱ اسفند ماه و نگاهی به آینده
- فایل صوتی دومین دوره سلسله جلسات متنخوانی عدالت
- مدارس نوآور، و خود اتکا در تحول اجتماعی نظام تربیت – قسمت چهارم
- حکمرانی برنامه درسی، حکمرانی توزیعشده در تحول اجتماعی نظام تربیت – قسمت سوم
- نتایج نظرسنجی مرکز تحلیل اجتماعی متا با موضوع مشارکت در انتخابات مجلس ۱۴۰۲
- نیازهای متنوع، برنامه درسی متنوع، در تحول اجتماعی نظام تربیت- قسمت دوم
- در تدارک یک رویداد جهانی
- هم افزایی اجتماعی در تحول راهبردی نظام تربیت – قسمت اول
- رونمایی از کتاب «نقش آخرین وامدهنده بانک مرکزی»
- برگزاری اولین جلسه دوره «تورم» با تدریس دکتر حسین درودیان
- گزارش رفتار رأیدهی در جامعه ایرانی؛ مطالعه رأیندهندهها در انتخابات توسط مرکز تحلیل اجتماعی متا
- در چه صورت نظر خود را تغییر داده و رای میدهید؟
- کلانشاخص حکمرانی بانک مرکزی بر شبکه بانکی
- بازدید دکتر افتخاری از مرکز رشد دانشگاه امام صادق علیهالسلام
- گزارش نشست رونمایی از کتاب گفتارهایی در الگوی رفتار انتخاباتی جامعه ایرانی
- مجلس در آینه تصویر؛ مجلس دهم: سلفی با مادمازل!
- نقش بانک مرکزی در تحقق سیاستهای کلی توسعه دریامحور
- از «خواص و عوام» تا «خاصه و عامه» در اندیشه رهبری
- رویارویی با تبادل فرامرزی داده با راهبرد محلیسازی!
- مجلس در آینه تصویر؛ مجلس نهم:خواستن توانستن است در ۲۰ دقیقه!!
- بازدید رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی از مرکز رشد
یادداشتها
ابراهیم راستیان ؛ پژوهشگر مرکز رشد دانشگاه امام صادق علیه السلام هم افزایی اجتماعی در تربیت رسمی – قسمت آخر
هم افزایی اجتماعی در تربیت رسمی – قسمت آخر
برای تمهید اثر بخشی تربیتی کیفی و خلاقیت ناشی از تنوع رویکرد آموزشی، لازم است تا الگوی سنجش و پذیرش دانشجو در آموزش عالی از الگوی متمرکز کنکور سراسری، بتدریج به الگوی متنوع و مبتنی بر نیاز دانشکده ها سوق پیدا کند.
ابراهیم راستیان ؛ پژوهشگر مرکز رشد دانشگاه امام صادق علیه السلام الگوی ارزشیابی برنامه درسی عملیاتی در تحول اجتماعی نظام تربیت – قسمت پنجم
الگوی ارزشیابی برنامه درسی عملیاتی در تحول اجتماعی نظام تربیت – قسمت پنجم
مدارس نوآور می توانند متناسب با برنامه درسی عملیاتی خود، الگوی ارزشیابی شایستهمحور طراحی کنند و در کنار برنامه درسی، پیشنهاد دهند. الگوهای متنوعی برای چنین ارزشیابیهایی وجود دارد که وجه مشترک همه آنها توجه تفصیلی و توصیفی به رفتارهای دانشآموزان و کنشهای فردی و جمعی آنهاست.
ابراهیم راستیان ؛ پژوهشگر مرکز رشد دانشگاه امام صادق علیه السلام مدارس نوآور، و خود اتکا در تحول اجتماعی نظام تربیت – قسمت چهارم
مدارس نوآور، و خود اتکا در تحول اجتماعی نظام تربیت – قسمت چهارم
مدارس نوآور، میتوانند در چهارچوب برنامه درسی راهبردی ملی، برنامه درسی عملیاتی خود را مبتنی بر رویکردها، الگوها و منابع آموزشی و تربیتی متفاوت، و با توجه به اقتضائات محیطی و محلی و شرایط دانشآموزان پیشنهاد، و پس از تصویب، اجرا کنند.
ابراهیم راستیان ؛ پژوهشگر مرکز رشد دانشگاه امام صادق علیه السلام حکمرانی برنامه درسی، حکمرانی توزیعشده در تحول اجتماعی نظام تربیت – قسمت سوم
حکمرانی برنامه درسی، حکمرانی توزیعشده در تحول اجتماعی نظام تربیت – قسمت سوم
در رویکرد حکمرانی توزیعشده، حاکمیت، ساز و کارهای حضور و اثرگذاری مردم را فراهم میکند، و نهادهای اجتماعی در کنار حاکمیت به بررسی، تصویب، نظارت، ارزشیابی و اعتباردهی برنامههای درسی عملیاتی میپردازند.
ابراهیم راستیان ؛ پژوهشگر مرکز رشد دانشگاه امام صادق علیه السلام هم افزایی اجتماعی در تحول راهبردی نظام تربیت – قسمت اول
هم افزایی اجتماعی در تحول راهبردی نظام تربیت – قسمت اول
حضور فعال مردم، تنها راه تحول در تعلیم و تربیت رسمی است. حاکمیت دینی اگر میخواهد با قدرت حکمرانی خود در عرصه تربیت رسمی موثر باشد، باید بتواند از ظرفیت مردم استفاده کند.
سید محمد صادق شاهچراغ ؛ پژوهشگر مرکز رشد کلانشاخص حکمرانی بانک مرکزی بر شبکه بانکی
کلانشاخص حکمرانی بانک مرکزی بر شبکه بانکی
یکی از اصلیترین وظایف بانک مرکزی بهعنوان حکمران نظام پولی، نظارت بر شبکه بانکی کشور است. این یادداشت به دنبال پاسخ به این سؤال است که جهتگیری اصلی بانک مرکزی بهعنوان نهاد ناظر و حکمران بر شبکه بانکی چه باید باشد؟
:: كتب منتشر شده
کتاب «بازاریابی اجتماعی خیریه از منظر دینی» منتشر شد
کتاب «بازاریابی اجتماعی خیریه از منظر دینی» تألیف دکتر سعید مسعودیپور پژوهشگر مرکز رشد توسط انتشارات دانشگاه امام صادق علیهالسلام منتشر شد.
حکمت الهی به مثابۀ علم برتر
همزمان با سی و دومین نمایشگاه بینالمللی کتاب تهران، کتاب «حکمت الهی به مثابۀ علم برتر» تحریر دروس استاد حسنعلی رحیقی، استاد دانشگاه امام صادق علیهالسلام، به قلم آقای علی جعفری هُرستانی پژوهشگر مرکز رشد، توسط انتشارات دانشگاه امام صادق علیهالسلام منتشر شد.
خطمشیگذاری عمومی و ساخت اجتماعی واقعیت
همزمان با سی و دومین نمایشگاه بینالمللی کتاب تهران، کتاب «خطمشیگذاری عمومی و ساخت اجتماعی واقعیت» نوشته دکتر حسن داناییفرد عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس و دکتر مرتضی جوانعلیآذر از اساتید هادی مرکز رشد و عضو هیئت علمی دانشکده معارف اسلامی و مدیریت دانشگاه امام صادق علیهالسلام، توسط انتشارات دانشگاه امام صادق علیهالسلام منتشر شد.
فهم جوهره اندیشه حضرت آیتالله خامنهایمدّظلهالعالی در عرصه عدالت
گفتمان عدالت، يک گفتمان اساسي است و همه چيز ماست. منهاي آن، جمهوري اسلامي هيچ حرفي براي گفتن نخواهد داشت؛ بايد آن را داشته باشيم. اين گفتمان را بايد همه گير کنيد؛ به گونهاي که هر جرياني، هر شخصي، هر حزبي و هر جناحي سر کار بيايد، خودش را ناگزير ببيند که تسليم اين گفتمان شود؛ يعني براي عدالت تلاش کند و مجبور شود پرچم عدالت را بر دست بگيرد؛ اين را شما بايد نگه داريد و حفظ کنيد؛ اين مهم است. (بیانات رهبر فرزانه انقلاب اسلامی 10/08/1384)
درآمدی بر تربیت دینی بر اساس حکمت متعالیه
اساس خلقت عالم بر تربیت انسان است و انسانها عصاره همه موجودات هستند. حقیقت تربیت دینی چیزی جز یک سفر معنوی نیست که در این سفر، این عصاره در انسان بالفعل می شود و انسان به کمال نهایی خود که همان لقای الهی است، می رسد. این سفر معنوی، آگاهیها و آمادگیهایی می طلبد؛ […]
:: محصولات تصویری
ویدئو: آیا مجلس هم گرانی تصویب می کند؟
دکتر حسن سبحانی استاد اقتصاد دانشگاه تهران در نشست رونمایی از گزارش «پیدا و پنهان یارانهها» از تجربیات خود در عرصه سیاستگذاری میگوید.
تعیین کاربری اراضی، لازمه تحقق نظام مطلوب حکمرانی منابع طبیعی و کشاورزی + کلیپ
رفع بسیاری از منازعات بین مردم و دولت در بخش کشاورزی و منابع طبیعی وابسته به تعیین تکلیف کاربری و مالکیت اراضی است.
ویدیو: خلأ «حکمرانی علوم اجتماعی» در بنای علمی کشور
...خدا را شکر مسئله تحول علوم انسانی، تولید علم و نهضت نرم افزاری مورد توجه خیلی ها قرار گرفته است ولی هیچگاه شاهد بررسی چگونگی این تحول و تولید علم از حیث ابزارها و سازوکارها و ساختارها نبودیم...