اعضای هسته بازاریابی سیاسی مرکز رشد در روز ١٣ آذر ١۴٠٢، بازدیدی نیمروزه از نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و برندسازی ایران به عمل آوردند و با مهمترین موسسات تبلیغاتی و بازاریابی داخلی به بحث و گفتگو پرداختند.
تغییرات بازار تجاری، رشد واحدهای تولیدی، شکلگیری بازارهای رقابتی و بازارهای جدید و اساسیتر از همه اینها افزایش میل انسان به بیشینهسازی سودشخصی همه و همه منجر شده تا توجه به اذهان عمومی و تحریک آنها برای جلب توجه و در نتیجه کنش مطلوب (خرید از عرضهکننده محصول) برای سرمایهداران اهمیت مضاعف بیابد. این اهمیت و در کنار آن خلاء نظری جانبیاش باعث شد که واحدهای اقتصادی به راهکار تبلیغات به عنوان یک راهکار اساسی بیاندیشند و از آن برای به دست آوردن سود و سهمی بیشتر استفاده کنند. این تعامل دائمی بین متولیان تولید و سرمایهداران و بازاریابان باعث شده است که فناوریهای تبلیغی روز به روز پیچیدهتر و به روزتر شوند، به نوعی که امروزه شاید به ندرت جا و مکانی را یافت که از چنبره سلطه تبلیغات در امان مانده باشد . اینک تبلیغات، بازاریابی و برندسازی اگر در حیطه تجاری و اقتصادی آن مورد توجه قرار بگیرد، حوزهای وسیع و پرکار را در ساحت عمل و نظر دربرمیگیرد. در ایران معاصر نیز این حوزه کاربردی چندان از رقبای خارجیاش عقب نمانده و موسسات بازاریابی شاخصی مشغول فعالیت در این عرصه هستند. از آنجایی که بازاریابی اصیل(تجاری) یکی از ریشههای اصلی بازاریابی سیاسی و اجتماعی به حساب میآید، اطلاع از آخرین محصولات و نوآوریها در بازاریابی تجاری، میتواند دلالتهایی موثر و کاربردی برای فعالین عرصه بازاریابی سیاسی داشته باشد. این دلالتها ناشی از تحقیقات بازار نسبتا مشترک، تحریر استراتژیهای بازاریابی با رویکرد بومی و کارا و فعالیتهای در چارچوب کمپین تبلیغاتی است که همگی در محیط سیاسی و برای جامعه هدف ایرانی به اجرا درمیآید. از این رو سرریز آخرین تحقیقات و پژوهشهای موسسات فعال در حوزه تجاری، میتواند مورد استفاده مجموعههای علمی همکار در حوزه سیاسی باشد. بر این اساس اعضای هسته بازاریابی سیاسی مرکز رشد در روز ١٣ آذر ١۴٠٢، بازدیدی نیمروزه از نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و برندسازی ایران به عمل آوردند و با مهمترین موسسات تبلیغاتی و بازاریابی داخلی به بحث و گفتگو پرداختند. گفتگو پیرامون نحوه فعالیت شرکتها در حوزه تبلیغات، فرایندها، تیمهای اجرایی و نیز راههای ارتباطی برای همکاریهای پژوهشی بعدی از جمله محورهای بازدید اعضای هسته از غرفههای مختلف این نمایشگاه بود.