بعضی محصولات، برخی خدمات، شماری از سازهها و تعدادی از رسانهها خاصند و مسیر متمایزی را طی میکنند. مسیری که برای مخاطب و مشتری ، چارهای جز خواستن و خریدن و باز خریدن و حمایت و دفاع نمیماند. اینها چه هستند و چه کردهاند؟
بعضی محصولات، برخی خدمات، شماری از سازهها و تعدادی از رسانهها خاصند و مسیر متمایزی را طی میکنند. مسیری که برای مخاطب و مشتری ، چارهای جز خواستن و خریدن و باز خریدن و حمایت و دفاع نمیماند. اینها چه هستند و چه کردهاند؟
همشهری
اولین شماره روزنامه همشهری در ۲۴ آذر ۷۱ روی دکه مطبوعات آمد؛ روزنامهای در قطعی متفاوت، چهار رنگ و با محتوایی اجتماعی و با غلبه طرح مسائل شهری. اقبال به رسانههای مکتوب خاصه روزنامهها در آن زمان زیاد بود و به شدت و جدیت مورد توجه و استناد بود. وجود تنها دو شبکه تلویزیونی و فقط پنج روزنامه که دو روزنامه (جمهوری اسلامی و ابرار) صبح منتشر میشد و سه دیگر (کیهان، اطلاعات و رسالت) عصر چاپ میگردید، این خواست و طلب اجتماعی را پررنگتر میکرد. لذا همشهری در چنین زمانی و با این ظاهر و باطن متمایز وارد عرصه شد، آن هم در نوبت صبح که دو روزنامه جوان و کمجاذبه، چاپ میشد. هنوز روزنامه به شماره ۲۰ نرسیده بود که حادثه دلخراش و جانسوز تصادف یک مینیبوس حامل دختران دانشآموز در پیچ ولنجک، که منجر به از دست رفتن تعدادی از آنان شد، برای اولین بار، یک حادثه را به تیتریک در یک روزنامه تبدیل کرد. به عبارت دیگر، خبری که در روزنامههای دیگر در گوشهای از صفحه حوادث جای میگرفت ، تیتر یک این روزنامه شد!!
برای مطالعه ادامه مطلب و دریافت فایل آن، به سایت هسته نوآوری مراجعه کنید:
- منبع خبر : سایت هسته نوآوری مرکز رشد دانشگاه امام صادق(ع)