جایگاه و نقش علوم انسانی ـ اجتماعی  در حوزه سلامت
جایگاه و نقش علوم انسانی ـ اجتماعی  در حوزه سلامت

هسته سلامت مرکز رشد دانشگاه امام صادق(ع) از بهار 96 فعالیت خود را با هدف تمرکز بر تلاش نظری و عملی در راستای ارتقاء سلامت عمومی و اقامه عدل اجتماعی در حوزه سلامت شروع کرد. این هسته، پشتوانه‌ی خود را اسلام عزیز و تجارب موجود در زمینه سلامت عمومی می‌داند و مسیر خود را ایجاد حرکتی دست جمعی و بر اساس تعاون به منظور حل مسائل اصلی حوزه سلامت با تمرکز بر ایجاد گفتمان و شبکه‌سازی منجسم می‌داند.

عنوان: جایگاه و نقش علوم انسانی ـ اجتماعی در حوزه سلامت

با حضور: دکترکامران باقری‌لنکرانی

زمان برگزاری: فروردین‌ماه – ۹۷

تهیه شده در آوای رشد مرکز رشد دانشگاه امام صادق(علیه‌السلام)

چکیده: 

سلامت و عافیت، یکی از مهم­ترین عوامل سعادتمندی و حس خوشبختی در هر جامعه است. بنابراین همه رشته‌­ها و گرایش­‌های مختلف علوم انسانی، از آنجا که به دنبال مطالعه جوامع و فرهنگ آن­ها هستند، می­ت‌وانند از زاویه دید خود در این عرصه وارد بررسی و تحلیل شوند و در پیشرفت و توسعه آن مؤثر باشند.

این مهم تا کنون به علل مختلف، کمتر از حد مطلوب محقق شده ­است. به نظر می­رسد یکی از مهم­ترینِ علت‌ها عدم تبیین درست و تلاش برای قدم نهادن در این حوزه است. لذا ضروریست همه دانشگاهیان به ویژه اساتید، توجه و اهتمام بیشتری نسبت به این موضوع داشته باشند تا در آینده شاهد ثمربخش شدن همه رشته‌­های علوم انسانی در حوزه سلامت باشیم. متن پیشرو تلاش دارد سرآغازی بر این مسیر کم­رهرو باشد و ذهن علاقه­مندان را به این موضوع حساس­تر کند.

بخش اول از آنچه در ادامه می‌خوانید حاصل تنظیم و تدویب جلسه‌ای است که به مناسب اولین سالگرد تأسیس هسته سلامت مرکز رشد دانشگاه امام صادق‌(ع) با موضوع «تجربه‌نگاری حوزه سلامت؛ با تأکید بر نقش علوم انسانی» در تاریخ ۲۹ فرودین ماه برپا شد. سخنران اصلی جلسه آقای دکتر لنکرانی بوده‌اند و در خلال و پایان جلسه نکات و سخنانی تکمیلی از جانب سایرین ارائه شده است. متن پیشرو حاصل تنظیم سخنرانی‌ها و مطالب گفته شده در آن جلسه می‌باشد نه آنکه صرفاً سخنرانی‌ها به صورت پیوسته به دنبال هم بیایند؛ بلکه روایتی واحد از جلسه ارائه شده است.

 

  • منبع خبر : آوای رشد