دوره مطالعاتی «با فرهادی» برگزار می‌شود
دوره مطالعاتی «با فرهادی» برگزار می‌شود

به همت هسته نوآوری مرکز رشد، دوره مطالعاتی «با فرهادی» با محوریت کتاب جدید دکتر مرتضی فرهادی با عنوان «صنعت بر فراز سنت یا در برابر آن؛ انسان‌شناسی توسعه نیافتگی» برگزار می‌شود.

عموم صاحبنظرانی که در مورد پیشرفت کشورها صحبت می‌کنند، بعد از مدتی غرب و شرق را بهتر از خود می‌شناسند. شناخت غرب و شرق حتماً مقدمه خوبی برای پیشرفت هر کشوری هست ولی طبیعتاً همه چیز نیست. اشتباهی که در محیط دانشگاهی ما رخ داده، این است که شرق‌شناسی و غرب‌شناسی، جای علوم پیشرفت را (من جمله نوآوری) گرفته است.

دکتر مرتضی فرهادی، استاد جامعه شناسی دانشگاه علامه طباطبایی، تقریباً تنها کسی است که در ادبیات علمی توسعه، به نظریه بومی معتقد است. او تنها کسی است که وقتی بحث خود را درباره پیشرفت آغاز می‌کند با گشت و گذار در دامنه‌های زاگرس به پایان می‌برد.

دوره «با فرهادی» با محوریت قرار دادن کتاب جدید استاد یعنی «صنعت بر فراز سنت یا در برابر آن؛ انسان‌شناسی توسعه نیافتگی» نظریه بومی ایشان را به روش مطالعه-مباحثه مرور می‌کند. ان‌شاءالله، شرکت‌کنندگان این فرصت را دارند تا در کارگاه تجربه‌ای که با حضور استاد در مهرماه جاری، در «قرار پنجم» مرکز رشد دانشگاه امام صادق علیه‌السلام برگزار خواهد شد، شرکت کنند.

سایت شخصی دکتر مرتضی فرهادی

  • منبع خبر : سایت هسته نوآوری مرکز رشد