سرباز صفر؛ برای اسلام، برای ایران
سرباز صفر؛ برای اسلام، برای ایران

در سال ۹۵ و در اوج پیروزی‌های پیاپی جبهه اسلام در عراق و سوریه، سردار سلیمانی را در قامت یک نامزد انتخابات ریاست جمهوری تصویر و تصور کردند و برای این تصویر، شروع به قصه‌گویی و بعضاً هرزه‌گویی نمودند.

بازاریابی در فرم کلاسیک، همیشه درون‌مایه‌ای از جنگ روانی و بر هم زدن تعادل‌ها را داراست؛ رقابت برای دیده شدن تا برنده شدن. آنها که دانش‌آموخته اندیشه‌های ماکیاولی هستند و یا در عمل، خود را عامل به آن می‌خواهند، نمی‌توانند حتی به ظاهر هم که شده از آن فرار کنند و کوچک‌ترین تفسیر مهره‌ها را در ظرف اندیشه خود تعبیر و تفسیر می‌کنند. یعنی ادراک‌شان نسبت به هر محرک، در ظرف جهان‌بینی خودشان، معنابخشی می‌شود. لذا اگر حرکتی را نتوانند فهم کنند، آن قدر آن را کانالیزه و فرمالیزه می‌کنند تا در بستر معناشناختی و نشانه‌شناسی خاص خود، تعبیر نمایند.

در سال ۹۵ و در اوج پیروزی‌های پیاپی جبهه اسلام در عراق و سوریه، عده‌ای در همان وادی پیش‌گفته، سردار سلیمانی را در قامت یک نامزد انتخابات ریاست جمهوری تصویر و تصور کردند و برای این تصویر، شروع به قصه‌گویی و بعضاً هرزه‌گویی نمودند.

این گزاره‌ها همه ذیل منطق جنگ روانی که در بازاریابی سیاسی متعارف از ارزش بسزایی برخوردار است، جان می‌گرفت.

سردار قبل از اینکه فضا در خدمت بداخلاقان و بدخواهان مسموم شود، نامه‌ای تدارک دیدند و در آن با متانت مؤمنانه ضمن اعراض از لغو اشاعه داده شده و قرار نگرفتن در زمین بازی طراحی شده، نوشتند:

 

بسم الله الرحمن الرحیم

با اهدای سلام و درود خالصانه به محضر رهبر معظّم و حکیم انقلاب اسلامی و ملت شریف و عزیز ایران، در پاسخ به اظهارات تفرقه‌افکنانه اخیر دشمن و مطالبی که حول آن بیان و القا می‌شود، عرض می‌کنم جبهه دشمنان انقلاب و نظام مقدّس جمهوری اسلامی سخنان خود را همواره با هدف تفرقه و ایجاد تقابل بین صفوف متحد و یکپارچه مردم انقلابی و رشید بیان می‌کند؛ لذا هیچ‌گاه نباید به آن توجه و اعتنایی کرد.

حقیر سرباز صفر ولایت و نظام جمهوری اسلامی و ملت شجاع و عزیزتر از جانم بوده و انشاء‌الله با استعانت از خدای سبحان تا آخر عمر در همین جایگاه «سربازی» خواهم بود.

والسلام

قاسم سلیمانی

 

نشریه بازاریابی سیاسی را می‌توانید از سایت فروشگاه اینترنتی مرکز رشد دانشگاه امام صادق(علیه‌السلام) تهیه فرمایید.