آیین رونمایی از کتاب «شاخصی برای عدالت»
آیین رونمایی از کتاب «شاخصی برای عدالت»

به همت هسته عدالت‌پژوهی مرکز رشد دانشگاه امام صادق علیه‌السلام و با مشارکت خبرگزاری فارس، آیین رونمایی از کتاب «شاخصی برای عدالت»، سه‌شنبه چهارم تیرماه در این خبرگزاری و با حضور دکتر احمد توکلی برگزار می‌شود.

به همت هسته عدالت‌پژوهی مرکز رشد دانشگاه امام صادق علیه‌السلام و با مشارکت خبرگزاری فارس، آیین رونمایی از کتاب «شاخصی برای عدالت»، سه‌شنبه چهارم تیرماه در این خبرگزاری و با حضور دکتر احمد توکلی برگزار خواهد شد.

کتاب «شاخصی برای عدالت» که به قلم دکتر سید احسان خاندوزی، علی مصطفوی و حسین سرآبادانی تنظیم و نگاشته شده است، تلاش کرده است تا با طراحی «شاخص ترکیبی عدالت اجتماعی» مبتنی بر تقریری از نظریه اسلامی عدالت اجتماعی، عملکرد نظام جمهوری اسلامی ایران در حدفاصل سال‌های ۱۳۸۵ تا ۱۳۹۵ را موردسنجش و برآورد قرار دهد. این شاخص در سه حوزه اصلی اقتصادی، اجتماعی و سیاسی و در ۱۷ بخش اصلی حیات اجتماعی، با بهره‌گیری از ۱۳۳ سنجه آماری کوشش می‌کند تا تصویری جامع و سنجش منصفانه‌ای از وضعیت عدالت اجتماعی در ایران معاصر ارائه نماید. نتایج این پژوهش نشان می‌دهد روند طی شده در تحقق عدالت اجتماعی در بخش‌هایی رو به رشد و امیدوارکننده و در بخش‌هایی به‌شدت نگران‌کننده و هشداردهنده است. نتایج این پژوهش از سویی برای نظام تصمیم‌گیری کشور و از سوی دیگر برای جامعه نخبگانی و دانشگاهی، قابل استفاده و بهره‌برداری است.

این اثر که به همت هسته عدالت‌پژوهی مرکز رشد دانشگاه امام صادق علیه‌السلام و مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، تهیه و تنظیم‌شده است تلاش کرده است تا با بهره‌گیری از شاخص‌های ترکیبی، به‌عنوان یکی از ابزارهای مرسوم عصر حاضر، سنجش جامعی از وضعیت عدالت اجتماعی در ایران ارائه نماید.

آیین رونمایی از کتاب «شاخصی برای عدالت»، سه‌شنبه چهارم تیر ساعت ۱۰ صبح در خبرگزاری فارس با حضور دکتر احمد توکلی؛ رئیس هیئت‌مدیره دیده‌بان شفافیت و عدالت، نویسندگان کتاب و جمعی از اهالی دانشگاه و رسانه برگزار خواهد شد.

انتشارات دانشگاه امام صادق علیه‌السلام این کتاب را در حجم تقریبی ۳۰۰ صفحه و در هفت فصل به قیمت ۳۸۵۰۰ تومان، روانه بازار کرده است.