انتشار رایگان نسخه الکترونیک «رفیق روزهای بندگی»
انتشار رایگان نسخه الکترونیک «رفیق روزهای بندگی»

به همّت هسته منظومه فکری علامه طباطبایی مرکز رشد، کتابچه «رفیق روزهای بندگی»، گزیده‌ای از مباحث آداب انس با قرآن استاد محمدرضا عابدینی در ایام ماه مبارک رمضان و متناسب با شرایط خاصّ ابتلای کرونا، در قالب نسخه الکترونیک و به صورت رایگان منتشر شد.

کتابچه «رفیق روزهای بندگی»، گزیده‌ای از مباحث آداب انس با قرآن کریم استاد محمدرضا عابدینی که به همّت هسته منظومه فکری علامه طباطبایی (رض) مرکز رشد دانشگاه امام صادق علیه‌السلام تنظیم شده، در قالب نسخه الکترونیک و به صورت رایگان منتشر شد.

این کتابچه شامل سی نکته معرفتی کوتاه متناسب با ایّام ماه مبارک رمضان تنظیم شده که به دلیل شرایط ویژه ابتلاء اجتماعی کرونا و محدودیت‌های دسترسی به جلسات عمومی انس با قرآن کریم، صرفا در قالب نسخه الکترونیک توزیع می‌گردد.

مباحث این کتابچه در موضوعاتی از جمله شناخت حقیقت قرآن به عنوان یک موجود حیّ و زنده، برخی آداب ظاهری و معنوی انس با قرآن کریم و توجّهات و نکات معرفتی مرتبط با ایّام خاص ماه مبارک رمضان از جمله لیالی قدر گردآوری شده و در قالب‌بندی نکات گزیده و مختصر متناسب با این ایام تنظیم شده است.

لازم به ذکر است که کتاب اصلی آداب انس با قرآن کریم که در آستانه تدوین و انتشار است به زودی توسّط مرکز رشد دانشگاه امام صادق علیه‌السلام و نشر معارف منتشر خواهد شد و این کتابچه گزیده‌ای مختصر از آن کتاب محسوب می‌شود.

در قسمتی از این کتابچه می‌خوانید:

«اگر این باور در ما تقویت شود که قرآن حقیقتی زنده و با شعور است، با قرآن رابطه دو طرفه برقرار می‌کنیم، با قرآن رفیق می‌شویم و قرآن بهترین رفیق شفیق ما در پستی و بلندی‌های زندگی و در تنهایی‌­ها و سختی‌­های زندگی ما خواهد بود. در این صورت رابطه ما و هر یک از آیات قرآن، بر اساس پاسخ‌گویی یک موجود زنده به خواسته و نیاز ما خواهد شد. اساساً امکان ندارد که موجودی، زنده و حکیم باشد؛ اما در ارتباط با یک موجود زنده‌ی دیگر مطالبی بگوید که با نیازها و خواست‌ها و گفته‌های فرد مقابل، بی‌ارتباط است. اگر این مطلب را پذیرفتیم، آنگاه گفتگو و مخاطبه با قرآن معنا پیدا خواهد کرد و خواهیم دید که قرآن مطابق نیازهای ما با ما به گفتگو می‌نشیند و به ما پاسخ می‌گوید.»

لینک دریافت کتابچه به صورت رایگان: rushda.ir/?p=7776