اولین جلسه دوره نظام مردمی تولید کشاورزی
اولین جلسه دوره نظام مردمی تولید کشاورزی

اولین جلسه دوره نظام مردمی تولید کشاورزی به همت هسته سیاست گذاری کشاورزی و منابع طبیعی مرکز رشد دانشگاه امام صادق‌علیه‌السلام در روز چهارشنبه پنجم اردیبهشت سال 1403 در محل مرکز رشد برگزار شد.

اولین جلسه دوره نظام مردمی تولید کشاورزی به همت هسته سیاست گذاری کشاورزی و منابع طبیعی مرکز رشد دانشگاه امام صادق‌علیه‌السلام در روز چهارشنبه پنجم اردیبهشت سال ۱۴۰۳ در محل مرکز رشد برگزار شد.

در این جلسه آقای دکتر هاشم سوداگر ضمن ارائه محورهای دوره و بیان مقدمات در رابطه با اهمیت امنیت غذایی، به مباحثی از جمله خودکفایی در حوزه کشاورزی، بازتعریف و مفهوم شناسی این اصطلاح از منظر نگاه نظام تولید مردمی، تشریح  جایگاه کشاورزی به عنوان بخش پایه‌ای و قوام دهنده به دیگر بخش‌های اقتصادی کشور و ضرورت اتصال بخش صنعت وخدمات به بخش کشاورزی پرداختند.

در بخش دیگر این جلسه مباحثی در مورد تاریخ روش‌های تولید کشاورزی در ایران و مداخلات حساب نشده پهلوی در نظام دامداری و کشاورزی ایران در قالب سیاست‌های یکجانشین کردن عشایر و اصلاحات ارضی، بیان شد. لازم به ذکر است در جلسات آتی تحلیل‌ مبسوطی در مورد تاثیر این سیاست‌ها قیاس آن و سیاست‌های مشابه ارائه خواهد شد.

انتهای جلسه نیز چرایی توجه به «نظامِ» تولید کشاورزی مورد بحث قرار گرفت. در این زمینه کلیتی از یافته‌های هسته سیاست کشاورزی و منابع طبیعی مرکز رشد به عنوان راه حل سیاستی برای حل مسائل حوزه تولید کشاورزی مطرح گردید.
دوره نظام مردمی تولید کشاورزی با هدف بررسی ابعاد انسانی کشاورزی با تمرکز بر رویکرد های اجتماعی- اقتصادی به منظور بررسی نظام مطلوب تولید کشاورزی در ایران برگزار می‌شود.
موضوعاتی همچون  آشنایی با نظام تولید کشاورزی، چرایی ضرورت توجه به آن، تاریخ نظام تولید کشاورزی ایران، انواع مداخلات سیاستی در دوره معاصر، نظام‌های تولید کشاورزی حاضر در ایران و مقایسه آن با نظام تولید کشاورزی سایر کشورها از جمله سرفصل‌های این دوره به شمار می‌روند و همچنین نظریه نظام تولید کشاورزی مردمی و چگونگی کاربست آن در فضای فعلی کشور توسط هسته سیاست کشاورزی و منابع طبیعی ارائه می‌شود.

در صورت تمایل به شرکت در دوره از جلسه دوم با شماره همراه ۰۹۳۳۲۰۱۲۸۵۲ در پیام رسان بله در ارتباط باشید.