اولین جلسه هیئت سیاست‌گذار مرکز رشد برگزار شد
اولین جلسه هیئت سیاست‌گذار مرکز رشد برگزار شد

اولین جلسه هیئت سیاستگذار مرکز رشد دانشگاه امام صادق علیه‌السلام روز سه‌شنبه 16 اسفندماه 1401 به ریاست رئیس محترم دانشگاه برگزار شد.

با عنایت خدای متعال و هم‌زمان با ایام مبارک نیمه شعبان، اولین جلسه هیئت سیاستگذار مرکز رشد دانشگاه امام صادق علیه‌السلام روز سه‌شنبه ۱۶ اسفندماه ۱۴۰۱ به ریاست رئیس محترم دانشگاه برگزار شد. مطابق با اساسنامه مرکز رشد (مصوب هیئت امناء جامعه الامام الصادق(ع))، این هیئت با ترکیب رئیس محترم دانشگاه، دو نفر از اساتید هادی مرکز رشد (جناب حجت‌الاسلام‌والمسلمین استاد عابدینی و آقای دکتر سید مجید امامی)، یکی از معاونین دانشگاه (آقای دکتر گودرزی)، آقای دکتر باقری، مدیر مرکز رشد و یک نفر به نمایندگی از یاران مرکز رشد به جهت تأکید بر ساخت پایین به بالا در نظام تصمیم‌گیری مرکز رشد است.

این رکن وظایف مختلف و مهمی را بر عهده دارد: ۱) تصویب سیاست‌های کلان مرکز مبتنی بر ارتقاء فرهنگ مرکز رشد ۲) تنظیم روابط و ایجاد تعامل مؤثر مرکز و دانشگاه ۳) تسهیل بهره‌برداری از ظرفیت‌ها و ارتباطات بیرون دانشگاهی مرکز ۴) بررسی و ارزیابی عملکرد سالانه مرکز و…

در بخش ابتدایی نشست اول که با حضور اکثریت اعضای محترم برگزار شد، آقای دکتر باقری ضمن ارائه مسیر طی شده در شکل‌گیری و توسعه مرکز رشد، گزارشی تفصیلی از عملکرد مجموعه تا به امروز ارائه کردند که موجبات اطلاع کامل‌تر و دقیق‌تر از وضعیت فعلی مرکز رشد شد. سپس هریک از اعضای محترم، نکات و رهنمودهای خود پیرامون مسیر و مأموریت کلان مرکز رشد و دستاوردهای آن بیان کردند. لزوم تمرکز بر ایده فرهنگی مرکز رشد، تأکید بر طراحی مؤثر برنامه‌های اثرگذار در عرصه ارتباطات بیرونی و ناظر بر حل مسئله با تمهید زیرساخت‌های آن، گسترش جریان شکل‌گیری نظام هادیان و اساتید هادی در مرکز رشد، ایجاد زمینه‌های توسعه و امتداد ایده مرکز رشد در فضای علمی و فرهنگی کشور ازجمله محورهای قابل اشاره در این جلسه بود.

بخش پایانی جلسه نیز با محوریت ارائه مدیر مرکز رشد به بیان مهم‌ترین و فوری‌ترین مسائل مرکز رشد و کسب نظرات اعضای محترم اختصاص پیدا کرد. همچنین تأکید شد که با پیگیری‌های انجام‌شده، زمینه برگزاری منظم جلسات این هیئت در سال آتی نیز فراهم شود تا ان‌شاءالله شاهد انتظام و تسهیل بیش‌ازپیش مرکز رشد در مسیر حرکت به سمت اهداف انقلاب اسلامی باشیم.