بازدید دکتر افتخاری از مرکز رشد دانشگاه امام صادق علیه‌السلام
بازدید دکتر افتخاری از مرکز رشد دانشگاه امام صادق علیه‌السلام

دکتر اصغر افتخاری، سرپرست محترم دانشگاه امام صادق(ع) در روز دوشنبه 23 بهمن 1402 از مرکز رشد دانشگاه بازدید نمود...

دکتر اصغر افتخاری، سرپرست محترم دانشگاه امام صادق(ع) در روز دوشنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ از مرکز رشد دانشگاه بازدید نمود. طی این بازدید، ایشان ابتدا در جلسه‌ای با اعضای شورای راهبری مرکز رشد به گفتگو نشست و پس از آن در جمع یاران این مرکز، به بیان نکات خود پرداخت.

سرپرست دانشگاه امام صادق (ع) در جمع یاران مرکز رشد، ضمن تبریک فرارسیدن ماه شعبان، با اشاره به فلسفه وجودی مرکز رشد گفت: منطق حاکم بر مرکز همان منطقی است که دانشگاه امام صادق (ع) بر اساس آن تأسیس شده است. الگوی مدیریت دانشگاه امام صادق (ع) از دهه شصت تاکنون بر اساس گفتمان انقلاب اسلامی بوده و هست؛ در این بین مرکز رشد تلاش می‌کند که همان گفتمان اصیل ابتدای تأسیس دانشگاه مانند گرفتار نشدن به بروکراسی، تولی‌گری اساتید و دغدغه‌مندی دانشجویان را حفظ کند. همان‌طور که الگوی دانشگاه امام صادق (ع) باید در الگوی حکمرانی آموزش عالی در کشور حفظ و تقویت شود، مرکز رشد هم باید به‌عنوان یک الگو حفظ و تقویت شود. سرپرست دانشگاه امام صادق(ع) در جمع‌بندی نوع نگاه خود به مرکز رشد گفت: این مرکز تلاش می‌کند یک الگوی ایده‌آل مبتنی بر بازسازی اصول دهه شصت و دوران تأسیس دانشگاه در زمانه حاضر را ارائه دهد.

دکتر افتخاری در ادامه این جلسه بر ضرورت ایفای نقش تمامی ارکان دانشگاه در قبال حل مسائل دانشگاه تأکید کرد. ایشان ضمن اشاره به پیشنهادهای خود به دانشکده‌های مختلف برای کنشگری در راستای حل مسائل دانشگاه گفت: دانشگاه امام صادق (ع) با چند مسئله کلان، راهبردی و بنیادین روبه‌روست که مرکز رشد می‌تواند با متمرکز شدن بر روی برخی از آن‌ها، راهکارهایی را ارائه دهد.