بازدید رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی از مرکز رشد
بازدید رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی از مرکز رشد

مرکز رشد دانشگاه امام صادق (ع) پیش از ظهر دوشنبه ١٨ دی‌ماه ١۴٠٢، میزبان حجت‌الاسلام محمدمهدی ایمانی‌پور، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی بود...

مرکز رشد دانشگاه امام صادق (ع) پیش از ظهر دوشنبه ١٨ دی‌ماه ١۴٠٢، میزبان حجت‌الاسلام محمدمهدی ایمانی‌پور، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی بود. ایشان در این جلسه به مرور مهم‌ترین سیاست‌ها و اقدامات دوران مدیریت خود در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و محدودیت‌های پیش روی این سازمان پرداخت. همچنین در ادامه، گسترش همکاری‌ها و تقویت ظرفیت‌های متقابل مورد تأکید طرفین قرار گرفت.


سپس با توجه به نقش‌آفرینی مرکز رشد در هیئت داوران اولین دوره جایزه جهانی امام خمینی (ره)، بحث و گفتگو درباره پیشنهادهای مرکز رشد برای این رویداد مهم، در دستور جلسه قرار گرفت. بر این اساس تأکید شد جایزه جهانی امام خمینی (ره)، چیزی فراتر از یک رویداد یا جایزه جهانی بوده و شایسته است محمل و بستری برای گسترش اندیشه متعالی ایشان و حمایت جریان‌ساز از فعالان این موضوع محسوب شود. لذا محورهای پیشنهادی مرکز رشد، فعالیت‌های پیش از برگزاری رسمی جایزه، حین و پس از آن را در برمی‌گیرد و به مسائلی همچون شناسایی ایده‌ها، افراد و آثار در قالب‌های علمی، ترویجی و عملی، تدوین معیارهای داوری، فرایند داوری اولیه و نهایی، پیش‌رویدادهای بین‌المللی، مراسم تقدیر، سنجش موفقیت جایزه و برگزاری ادوار آتی جایزه می‌پردازد.
لازم به ذکر است اولین دوره جایزه جهانی امام خمینی (ره) در سال ١۴٠٣ برگزار می‌شود و هسته مکتب امام خمینی (ره)، عدالت اجتماعی، افکار عمومی و تغییرات فرهنگی، بازاریابی سیاسی، دیپلماسی عمومی انقلاب اسلامی و برخی از یاران مرکز رشد در هم‌فکری و ارائه پیشنهادهای ایجابی دخیل بوده‌اند و با برگزاری جلساتی با حضور نمایندگان هسته‌های یادشده در مرکز رشد، نامه پیشنهادیه برگزاری هرچه مؤثرتر جایزه جهانی امام خمینی (ره) تنظیم و برای سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به‌عنوان دبیرخانه جایزه ارسال گردید.

پی‌نوشت: مطابق مصوبه شورای سیاستگذاری جایزه جهانی امام خمینی (ره)، مرکز رشد دانشگاه امام صادق (علیه‌السلام) یکی از ارکان داوری این جایزه جهانی می‌باشد.