حجه‌الاسلام دکتر سعدی: این جلسه، خستگی فعالیت‌های فشرده چند ماه اخیر را برطرف نمود./در مدل مرکز رشد، تربیت نیرو در دل انجام کار صورت می‌گیرد که بسیار هوشمندانه طراحی شده است.
حجه‌الاسلام دکتر سعدی: این جلسه، خستگی فعالیت‌های فشرده چند ماه اخیر را برطرف نمود./در مدل مرکز رشد، تربیت نیرو در دل انجام کار صورت می‌گیرد که بسیار هوشمندانه طراحی شده است.

چهارشنبه 16 تیر 1400 جلسه‌ای با موضوع ارائه گزارش فعالیت‌های هسته افکار عمومی و تغییرات اجتماعی مرکز رشد با حضور حجه‌الاسلام دکتر سعدی ریاست محترم دانشگاه برگزار شد.

چهارشنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۰ جلسه‌ای با موضوع ارائه گزارش فعالیت‌های هسته افکار عمومی و تغییرات اجتماعی مرکز رشد با حضور حجه‌الاسلام دکتر سعدی ریاست محترم دانشگاه برگزار شد. در این جلسه که با حضور حجه‌الاسلام دکتر سعدی، آقایان مصباح‌الهدی باقری، سید مجتبی امامی، پرهام روشنایی، نوید عمیدی، عباس قائمی، مجید محمدزمانی و مجتبی باباخانی برگزار شد، ابتدا آقای باقری ضمن تقدیر از حمایت‌های مستمر ریاست محترم دانشگاه، توضیحاتی در خصوص فعالیت‌های هسته افکار عمومی تحت هدایت آقای دکتر سید مجید امامی بیان نمودند.

در ادامه، دبیر هسته افکار عمومی توضیحاتی در خصوص نحوه شکل‌گیری و مسیر رشد هسته و اعضای آن ارائه کرده و سپس به تشریح فعالیت‌های هسته در سه بخش «مطالعات نظری»، «تحلیل افکار عمومی» و «آفرینش‌های هنری» پرداختند. سپس به شکل خاص برخی فعالیت‌های هسته همچون داده‌کاوی شبکه‌های اجتماعی در موضوعات روز، مدل نظرسنجی انتخابات ریاست جمهوری که در واقع از اقدامات مرکز تحلیل اجتماعی «متا» بودند مورد بررسی قرار گرفت و همچنین برخی کارهای انجام شده در حوزه تولید برنامه‌های رسانه‌ای مختلف، فیلم‌نامه‌نویسی مبتنی بر داده‌کاوی اولویت‌های ذهنی جامعه و ارتباط با مجموعه‌های مختلف بیرونی برای پیشبرد این مهم، از سوی مسئولین هر یک از این برنامه‌ها ارائه شد.

پس از پایان ارائه اعضای هسته افکار عمومی که بیش از دو ساعت به طول انجامید، مدیر مرکز ضمن تشکر از اختصاص وقت ریاست محترم دانشگاه به مرکز رشد، خواستار تداوم جلسات ارائه گزارش و نیز برگزاری جلسات محتوایی هسته‌های مرکز با ریاست دانشگاه شد. وی همچنین با تقدیر از همکاری دانشگاه در اختصاص و بازسازی ساختمان جدید، به بخشی از محدودیت‌های سخت‌افزاری و موانع موجود در طی مسیر هسته‌های مرکز رشد اشاره کرد.

در ادامه جلسه، معاون پژوهشی دانشگاه ضمن اشاره به برخی ظرفیت‌های موجود در اندیشکده‌های در حال شکل‌گیری در دانشگاه جهت هم‌افزایی با هسته‌های مرکز رشد، پیشنهادهائی جهت ایجاد زمینه تعامل بیشتر این مجموعه‌ها با مرکز رشد را ارائه نمودند. ایشان همچنین توضیحاتی در خصوص تصمیم هیئت رئیسه در خصوص بررسی امکان راه‌اندازی شرکت‌های دانشگاهی جهت تسهیل برخی از نیازهای مجموعه‌های پژوهشی دانشگاه بیان کردند.

در پایان ریاست محترم دانشگاه که دو ساعت را به این جلسه اختصاص داده بودند ،جلسه را یک ساعت تمدید نموده تا ارائه‌ها تکمیل و نکات اعضای هسته بطور کامل بیان شود. آن‌گاه نکات مهمی را اشاره نمودند. ایشان در خصوص تلاش جهت رفع موانع موجود و تسهیل فرایند فعالیت مجموعه مرکز رشد، به تقدیر از فعالیت هسته افکار عمومی و کارهای انجام شده پرداختند و بیان داشتند که این جلسه، خستگی فعالیت‌های فشرده چند ماه اخیر را برطرف نمود. ایشان این مسئله که چند دانشجوی دکتری دانشگاه توانسته‌اند با انسجام و تلاش مستمر خود کارهای عظیمی را پیش ببرند، بسیار جالب توجه دانستند. ریاست دانشگاه ضمن بیان این نکته که مسئله شناخت افکار عمومی و اثرگذاری بر آن را از مهم‌ترین مسائل نظام اسلامی است، مأموریت اصلی دانشگاه امام صادق علیه‌السلام در این گونه مسائل را ورود از منظر مباحث تئوریک و حوزه‌های نظری آن دانستند. دکتر سعدی با اشاره به اینکه در مدل مرکز رشد، تربیت نیرو در دل انجام کار صورت می‌گیرد که بسیار هوشمندانه طراحی شده است، مسئله مدل و شاخص‌های جذب را از موارد مورد نیاز دانشگاه در راه‌اندازی اندیشکده‌ها و پژوهشگاه دانستند و خواستار همکاری مرکز رشد در طراحی این مدل برای دانشگاه شدند. در پایان جلسه، پیش‌نویس طرح‌نامه نظام فکری دانشگاه امام صادق علیه‌السلام که به همت هسته مکتب امام خمینی رحمه‌الله مرکز رشد تدوین یافته بود به ریاست محترم دانشگاه تقدیم شد.