سلیمانی‌ها در خشاب نظام اسلامی
سلیمانی‌ها در خشاب نظام اسلامی

در هفته اخیر که آمریکا نقشه به آشوب کشاندن کشورهای منطقه به وسیله داعش را بربادرفته می‌دید و از سویی راهبرد به آشوب کشیدن عراق به وسیله اعتراضات را نیز چندان مؤثر نیافت، سعی کرد با حمله به مواضع نیروهای حشدالشعبی که در مبارزه مستقیم با هسته‌های خفته داعش مشغول عملیات بودند، بحرانی امنیتی سیاسی را در عراق شکل دهد.

برای ناظران بین‌المللی و اندیشمندان عرصه سیاست که در حیات کشورها به خصوص کشورهای غرب آسیا مطالعه می‌کنند، منطقه غرب آسیا، منطقه‌ای حساس، استراتژیک، دارای منابع عظیم نفتی و از حیث سیاسی دارای بحران‌های مختلف حاکمیتی، نژادی، قومی و مذهبی و…. شناخته می‌شود. در پروسه دوران پهلوی دوم و به طور خاص از سال‌ ۱۳۳۲، آمریکایی‌ها زمینه طرح‌ریزی سیاستی دوستونه برای پیشبرد منافع خود را فراهم نمودند. ایران در این سیاست از حیث نیروی انسانی، و فعالیت میدانی مورد استفاده قرار گرفته است؛ چرا که دولت دیگری در منطقه که در این چارچوب بتواند فعالیت کند، یافت نمی‌شد.

با انقلاب اسلامی و تغییرات معادلات سیاسی، ایران به واسطه مؤلفه‌های داخلی (نیروی انسانی توانمند، جمعیت جوان و…) توانست این موقعیت را البته برای حفظ منافع ملی و امت اسلامی تثبیت و روز به روز در این راه پیش برود. شهید حاج قاسم سلیمانی در سال‌های اخیر در ایفای این برنامه استراتژیک، نقشی مؤثر داشتند.

روند شکست‌های آمریکا در منطقه

در هندسه فکری آمریکایی‌ها، ایران به عنوان مهم‌ترین دشمن سیاسی، ایدئولوژیک، اقتصادی و امنیتی تلقی می‌شود و در رویه مقابل برای ایران علاوه بر این‌موارد برای ایران اسلامی، آمریکا دشمن بشریت و امت اسلامی تلقی می‌شود. شاید بتوان گفت در دو دهه اخیر، پیشرفت جبهه انقلاب اسلامی به خصوص در منطقه و به ویژه از زمان شکل‌گیری بیداری اسلامی به طور فزاینده‌‌ای رشد نمود.

در سال‌های اخیر، آمریکا و کشورهای همراهش با تشکیل و تقویت گروه‌های تکفیری تروریستی علاوه بر مشغول نمودن و اضمحلال کشورهای منطقه سعی در وارد کردن ضربه به جمهوری اسلامی داشته است به طوری که نیروهای تکفیری تا ۵۰ کیلومتری خاک میهن عزیزمان نیز پیشروی نمودند. پس از مقابله جدی ایران و کشورهای محور مقاومت به فرماندهی حاج قاسم سلیمانی، داعش به طور مداوم از سنگرهای خود عقب رانده شد تا در چند ماه گذشته پایان حکومت داعش توسط ایشان اعلام شد و جز هسته‌های پراکنده‌ای از این گروه‌ تروریستی باقی نماند.

تیغ شیطان اکبر بر دل‌های امت اسلام

در هفته اخیر که آمریکا نقشه به آشوب کشاندن کشورهای منطقه به وسیله داعش را بربادرفته می‌دید و از سویی راهبرد به آشوب کشیدن عراق به وسیله اعتراضات را نیز چندان مؤثر نیافت، سعی کرد با حمله به مواضع نیروهای حشدالشعبی که در مبارزه مستقیم با هسته‌های خفته داعش مشغول عملیات بودند، بحرانی امنیتی سیاسی را در عراق شکل دهد که در این حمله، ده‌ها نفر از سربازان حشدالشعبی به شهادت رسیدند. در مقابل محور مقاومت عراق با بسیج طرفدارانش در بغداد و حمله به لانه جاسوسی ضربه‌ای عظیم به حیثیت و اعتبار آمریکا وارد کردند و با طرح موضوع خروج فوری نیروهای آمریکایی در پارلمان عراق، زمینه‌های اخراج این اشغالگران را می‌رفتند که فراهم نمایند. عملیات امروز نیروهای آمریکایی در واقع انتقام سال‌های اخیر و ابطال تمام نقشه‌های آمریکایی در منطقه بود که توانست تیغی بر دل‌های مردم ایران و عراق و امت اسلامی بکشد.

سلیمانی‌ها را در راه‌اند…

امت اسلامی هیچ‌گاه از نیروهای پاک، مخلص، متخصص و توانمند خالی نبوده و نخواهد شد. همچنان که با شهادت شهید سردار تهرانی‌مقدم پدر موشکی ایران، فرزندان این سردار رشید راهش را ادامه دادند و ما امروز نسل‌های پیچیده‌تر و پیشرفته‌تری از موشک‌های راهبردی را آزمایش می‌کنیم، و همانطور که در محور مقاومت با شهادت سید عباس موسوی در حز‌ب الله، سید حسن نصرالله به عنوان رهبری منحصر به فرد روی کار آمد، سردار سلیمانی نیز نه جانشین‌، بلکه جانشین‌های متعددی دارد تا برای اهداف اسلامی در این راه فداکارانه خون خویش را تقدیم نمایند.

انتشار یادداشت در سایت جامعه خبری تحلیلی الف