عدالت؛ ارزش مظلوم
عدالت؛ ارزش مظلوم

همزمان با هشتاد و هشتمین سالروز ولادت حضرت آیت‌الله مهدوی کنی رحمه‌الله علیه، هسته عدالت‌پژوهی مرکز رشد دانشگاه امام صادق علیه‌السلام، در نشستی تخصصی، اندیشه‌های فقیه مجاهد و سیاست‌مدار صادق در حوزه عدالت اجتماعی را مورد بحث و بررسی قرار می‌دهد.

۱۴ مردادماه، سالروز ولادت حضرت آیت‌الله مهدوی کنی رحمه‌الله‌علیه، در پنج سال گذشته روز یادبود آن انقلابی صریح و مجاهد پارسا در مرکز رشد دانشگاه امام صادق علیه‌السلام بوده است. در همین راستا، امسال هسته عدالت‌پژوهی مرکز رشد اقدام به برگزاری نشستی جهت تحلیل و بررسی آراء و اندیشه‌های ایشان در حوزه عدالت اجتماعی کرده است. موضوع عدالت، در اندیشه و سیره آیت الله مهدوی کنی رحمه‌الله‌علیه، از جایگاهی بی‌بدیل برخوردار بوده و در مکتوبات و بیانات باقی مانده از ایشان مطالب ارزشمند و قابل توجهی موجود است. بدین جهت، در این نشست تلاش خواهد شد تا تقریری جامع اما اولیه از دیدگاه آیت‌الله مهدوی کنی رحمه‌الله‌علیه، از مسئله عدالت ارائه شده و بحث و بررسی پیرامون آن صورت پذیرد. علاوه بر این، دو نفر از اعضای هیئت علمی دانشگاه امام صادق علیه‌السلام به بیان تجربه‌های خود پیرامون سیره و سلوک آن شخصیت برجسته علمی و سیاسی کشور خواهند پرداخت.

لازم به ذکر است که در این نشست، شماره سوم نشریه «عدالت اجتماعی» متعلق به هسته عدالت‌پژوهی مرکز رشد رونمایی خواهد شد. پرونده ویژه این شماره نشریه، اختصاص به تحلیل و بررسی «سند الگوی پایه پیشرفت» از منظر عدالت اجتماعی دارد.

این نشست روز دوشنبه ۱۴ مردادماه، از ساعت ۱۰ صبح در سالن شهید مطهری دانشگاه امام صادق علیه‌السلام برگزار خواهد شد.

  • منبع خبر : سایت هسته عدالت‌پژوهی مرکز رشد Qevam.ir