نتایج نظرسنجی مرکز تحلیل اجتماعی متا با موضوع مشارکت در انتخابات مجلس ۱۴۰۲
نتایج نظرسنجی مرکز تحلیل اجتماعی متا با موضوع مشارکت در انتخابات مجلس ۱۴۰۲

بر اساس آخرین نظرسنجی مرکز تحلیل اجتماعی متا مرکز رشد دانشگاه امام صادق (ع) با موضوع مشارکت در انتخابات مجلس ۱۴۰۲، افراد در پاسخ به این سوال که شما در مجموع تا چه میزان احتمال دارد در انتخابات مجلس پیش‌رو شرکت کنید؟ ۴۰/۱ درصد اعلام کرده‌اند که حتما در انتخابات مجلس شرکت خواهند کرد.

بر اساس آخرین نظرسنجی مرکز تحلیل اجتماعی متا مرکز رشد دانشگاه امام صادق (ع) با موضوع مشارکت در انتخابات مجلس ۱۴۰۲، افراد در پاسخ به این سوال که شما در مجموع تا چه میزان احتمال دارد در انتخابات مجلس پیش‌رو شرکت کنید؟ ۴۰/۱ درصد اعلام کرده‌اند که حتما در انتخابات مجلس شرکت خواهند کرد. مبتنی بر این نتایج، پیش بینی می‌شود میزان مشارکت در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۴۰/۱ درصد خواهد بود. این پیش‌بینی در بازه مثبت و منفی ۲ درصد معتبر خواهد بود.

این نظر سنجی در بازه سوم تا هشتم اسفندماه سال جاری و با روش نمونه‌گیری آنلاین و با مشارکت ۶ هزار و ۵۰۰ نفر گردآوری شده است. شایان ذکر است نتایج فوق الذکر با استفاده از روش تحلیلی مدل‌سازی جمعیتی (مدل‌سازی جمعیتی نظرسنجی متا) به دست آمده است‌.

نظرسنجی حول مشارکت در انتخابات همواره از اصلی‌ترین حوزه‌های فعالیت مراکز نظرسنجی است. مرا‌کز نظرسنجی غالباً با استفاده از روش‌های مرسوم افکار سنجی، تلاش می‌کنند تصویری جامع از رفتار جامعه در این حوزه ارائه دهند. مرکز تحلیل اجتماعی متا از سال ۱۴۰۰ با استفاده از روش مدل‌سازی جمعیتی در این حوزه به پیش‌بینی انتخابات پرداخته است.