جلسه دوم از درس‌گفتارهای «عدالت در اندیشه امام موسی صدر» + صوت
جلسه دوم از درس‌گفتارهای «عدالت در اندیشه امام موسی صدر» + صوت

دومین جلسه از مجموعه درس‌گفتارهای «عدالت در اندیشه امام موسی صدر»، روز دوشنبه ۱۸ آذرماه ۹۸ با حضور دکتر عادل پیغامی به همت هسته عدالت‌پژوهی مرکز رشد برگزار شد.

دومین جلسه از مجموعه درس‌گفتارهای «عدالت در اندیشه امام موسی صدر»، روز دوشنبه ۱۸ آذرماه ۹۸ با حضور دکتر عادل پیغامی به همت هسته عدالت‌پژوهی مرکز رشد برگزار شد.

بحث در نشست اول، با توجه به اهمیت لبنان و شکل‌گیری و تکوین جریان شیعی در آنجا از عصر ائمه اطهار علیهم‌السلام، به صورت تاریخی به لبنان و زمینه‌های مستعد این منطقه به لحاظ تاریخی و جغرافیایی پرداخته شده و این مرور تاریخی تا سال ۱۳۳۸ و حضور امام موسی صدر در لبنان دنبال شد.

در جلسه دوم، مجموعه فعالیت‌های علمی و تشکیلاتی امام موسی صدر از سال ۱۳۳۸ در جنوب لبنان تا سال ۱۳۵۰ مرور شد. تأسیس نشریه علمی «مکتب اسلام» که سردبیر و مدیرمسئول آن بود (امام موسی صدر چهار مقاله در آن نشریه می‌نویسد که به نوعی اولین ورود نظام‌سازانه به مباحث اقتصاد اسلامی است و به نوعی شاکله و ایده مرکزی کتاب اقتصادنا است)، نگارش برنامه درسی برای حوزه علمیه، ایده توسعه انسانی با تأکید بر نقش زنان و دختران، ایده پیگیری تقریب مذاهب با رویکرد محرومیت‌زدایی و فقرزدایی، ایجاد بستر نوعی انسجام در فضای تکثر هم‌گرا در جنوب لبنان، ایجاد نوعی نظام سیاسی و اجتماعی فراتر از فرقه‌گرایی‌های مخرب، نگارش اساسنامه مجلس اعلای شیعیان، تربیت و پرورش شاگردی مانند شهید مصطفی چمران و سفر آلمان در سال ۱۳۴۹ از جمله سرفصل‌های مورد اشاره در این جلسه بود که به تفصیل سیره و اندیشه آن متفکر دینی گرانقدر مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

جلسات درس‌گفتارهای «عدالت در اندیشه امام موسی صدر» هر هفته دوشنبه‌ها از ساعت ۱۰ صبح در مرکز رشد دانشگاه امام صادق علیه‌السلام برگزار می‌شود و حضور در این جلسات آزاد اما نیازمند ثبت نام است.

دریافت صوت جلسه دوم

  • منبع خبر : سایت هسته عدالت‌پژوهی Qevam.ir