رونمایی از شماره اول نشریه «نوآفرین»
رونمایی از شماره اول نشریه «نوآفرین»

در ابتدای جلسه، برنامه‌ها و ماموریت هسته توسط اعضای هسته تبیین شد و زمینه‌های ارتباطی که در قالب فرم ارتباط با هسته طراحی شده بود در اختیار حضار قرار گرفت. سپس، جایگاه و ضرورت تولید نشریه در مجموعه اقدامات هسته نوآوری تشریح شد و بخش‌های مختلف نشریه معرفی گشت. آیه نوآوری، اول قدم، کاغذ اخبار، نوآوری فلش، هسته دونقطه، لوحه، دانش‌سرا، نوآفرینان، رادیوما، نوآوری پلاس، کرکره، سینمانوآفرین، دارالفنون و ته‌مقاله، بخش‌های اصلی این نشریه هستند که هر کدام از مناظر مختلف به موضوع نوآوری می‌پردازند.

پیشرفت، نوآوری، خلق ارزش، معاون نوآوری، خودباوری و حمایت از کالای ایرانی مهمترین کلیدواژه‌هایی بود که در قرار سالیانه هسته نوآوری به گوش می‌رسید.
قرار سالیانه هسته نوآوری؛ با محوریت رونمایی از شماره اول نشریه «نوآفرین» روز دوشنبه ۱۷ دی ۹۷ با حضور گسترده دانشجویان و اساتید برگزار شد.

در ابتدای جلسه، برنامه‌ها و ماموریت هسته توسط اعضای هسته تبیین شد و زمینه‌های ارتباطی که در قالب فرم ارتباط با هسته طراحی شده بود در اختیار حضار قرار گرفت. سپس، جایگاه و ضرورت تولید نشریه در مجموعه اقدامات هسته نوآوری تشریح شد و بخش‌های مختلف نشریه معرفی گشت. آیه نوآوری، اول قدم، کاغذ اخبار، نوآوری فلش، هسته دو نقطه، لوحه، دانش‌سرا، نوآفرینان، رادیوما، نوآوری پلاس، کرکره، سینما نوآفرین، دارالفنون و ته‌ مقاله، بخش‌های اصلی این نشریه هستند که هر کدام از مناظر مختلف به موضوع نوآوری می‌پردازند.

در مجموع، این نشریه، ۳۶ مطلب دارد و ۱۸ نفر به صورت مستقیم در تولید آن نقش داشته‌اند. در بخش لوحه به موضوع حمایت از #کالای_ایرانی پرداخته شده و ۱۳ یادداشت از اعضای هسته نوآوری در آن ارائه شده است. همچنین در بخش نوآوری پلاس، سه یادداشت کوتاه درباره هیئت میثاق با شهدا به عنوان سوژه اصلی این بخش نگارش شده است. در بخش‌های رادیوما و نوآفرینان، تجارب مدیرعامل سابق ایران خودرو، معاون اجرایی شرکت گلدیران و مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه رسالت در حوزه نوآوری و حمایت از کالای ایرانی ثبت شده است.

در ادامه جلسه، دکتر رحمانی که پیش‌تر به عنوان مدیر برنامه امازون و مایکروسافت مشغول بودند و اینک در معاونت نوآوری دیجی کالا در ایران فعالیت می‌کنند، بر ضرورت نوآوری در اقتصاد اشاره کردند.
ایشان رویکرد مرسوم پیمانکاری در پروژه‌های توسعه تکنولوژی در دنیا و ایران را آسیب شناسی کردند و رونق فضای استارتاپی را راه حلی برای رویکرد پیشین ارزیابی کردند. رویکردی که جوانان مستعد را در کشور حفظ می‌کند و ایده‌ها را در نهایت به سرمنزل مقصود می‌رساند.

بخش دوم صحبت‌های ایشان به تفصیل وظایف معاونت نوآوری در یک سازمان اشاره داشت. در سازمان‌های فعلی ایران، سمتی به نام معاونت نوآوری کمتر وجود دارد و شرکت دیجی‌کالا در راه‌اندازی این سمت از پیشتازان بوده است. آقای دکتر رحمانی با مفهوم‌سازی این جایگاه سازمانی، هشت کارکرد کلیدی را برای معاونت نوآوری برشماردند و توسعه این معاونت را در سازمان‌های بزرگ ایرانی حتی خودروسازها هم بسیار مفید ارزیابی کردند.

برای خرید نشریه کلیک کنید:

  • منبع خبر : هسته نوآوری