نسخه‌پیچی روی منبر ۰۴ فروردین ۱۳۹۹

نسخه‌پیچی روی منبر

توجه به علل معنوی بلاها و بیماری‌ها در طول پیشگیری و درمان از طریق علل ظاهری و طبیعی مسأله‌ای است که می‌تواند تجویزهای معنوی را در کنار تجویزهای پزشکی و بهداشتی در مقابله با کرونا مدنظر قرار دهد.

زیستن در جهان سرخپوست‌ها ۰۲ فروردین ۱۳۹۹
به استقبال پخش این فیلم در روز سوم فروردین از رسانه ملی

زیستن در جهان سرخپوست‌ها

سرخپوست، اگرچه فیلمی است که در گذشته تاریخ ایران رخ می‌دهد؛ اما به‌شدت متعلق به امروز است.

جهش تولید چه نیست؟ ۰۱ فروردین ۱۳۹۹

جهش تولید چه نیست؟

جهش تولید بیشتر از آنکه از نوع مصرف کالای ایرانی باشد از سنخ جریان‌سازی امر تولید هدفمند در کشور است، هر چند به هیچ وجه از ارزش رویکرد مصرف کالای ایرانی نمی‌کاهد و قطعاً تحقق این شعار، تقویت‌کننده شعار جهش تولید نیز خواهد بود.

ویژه‌نامه «معاینه مجازی» ۰۱ فروردین ۱۳۹۹

ویژه‌نامه «معاینه مجازی»

ویژه‌نامه بررسی بحران کرونا از منظر خط‌مشی فضای مجازی با عنوان «معاینه مجازی» به همت هسته خط‌مشی فضای مجازی مرکز رشد منتشر شد.

چگونه دستانمان را بشوییم؟ ۰۱ فروردین ۱۳۹۹
عیارسنجی علوم انسانی در مواجهه با کرونا

چگونه دستانمان را بشوییم؟

چه مواقعی می‌توان به طور طبیعی به باطن یک جامعه یا همان علوم انسانی جاری در آن پی برد؟

کرونا عدالت نمی‌فهمد! ۲۹ اسفند ۱۳۹۸
تأملی بر ساخت طبقاتی ویروس کرونا

کرونا عدالت نمی‌فهمد!

آیا کرونا، به‌صورت کاملاً دموکراتیک و مستقل از ساخت طبقاتی، جوامع را تحت تأثیر قرار داده و میان فقیر و غنی فرقی نمی‌گذارد؟

چرا مردم در خانه نمی‌مانند؟ ۲۸ اسفند ۱۳۹۸

چرا مردم در خانه نمی‌مانند؟

سردرگمی رسانه‌ای، فقدان برنامه‌ریزی مبنی بر آینده‌نگری و عدم آمادگی تبعیت شهروندی از مهمترین دلایل عدم موفقیت بازاریابی اجتماعی برنامه مقابله با کرونا محسوب می‌شود.

راهبرد رسانه‌ای ما در قبال کرونا چیست؟ ۲۶ اسفند ۱۳۹۸
تأملی در جذابیت‌های احساسی و شناختی کرونا

راهبرد رسانه‌ای ما در قبال کرونا چیست؟

کرونا به پدیده‌ای فراگیر تبدیل شده که واکاوی ابعاد ارتباطاتی و تبلیغاتی آن می‌تواند ضمن فهم صحیح‌تر این پدیدار، امکان سیاست‌گذاری رسانه‌ای دقیق‌تر برای موقعیت‌های عینی متناسب را فراهم کند.

مراقبت اجتماعی در مواجهه با ابتلاء جمعی کرونا ۲۴ اسفند ۱۳۹۸

مراقبت اجتماعی در مواجهه با ابتلاء جمعی کرونا

در مواجهه با کرونا از منظر «ابتلاء جمعی»، برقرار داشتن «قرارهای معنوی» در حالت «اضطرار» و «تضرّع»، مایه‌ی خالص‌سازی و تکامل اجتماع شده و فضایی سراسر امیدواری به اجتماع القا می‌نماید که نافی استرس و ترس از بیماری بوده و حافظ روحیه و امید است.